Välj din ort
← Tillbaka

INSPIRA VINNER UPPDRAGET PÅ FRIENDS ARENA


Inspira har vunnit uppdraget avseende regelmässig städning, evenemangs­städning, garderobs­service och kontors­material på Friends Arena. Genom uppdraget stärker Inspira sin position som landets ledande aktör inom FM-tjänster för arenor och publika evenemang.
– Vi har tillsammans med vår uppdragsgivare Stockholm Live format ett mycket framgångsrikt partnerskap som bygger på vår gemensamma målsättning att skapa arenaupplevelser i världsklass, säger Per Karlsson VD Inspira.

Friends Arena tillhör en av världens modernaste multiarenor och med sin maxkapacitet på 75 000 åskådare är den landets i särklass största arena. Sedan 1 januari 2019, då Inspiras uppdrag startade, har flera stora evenemang genomförts som exempelvis Melodifestivalen, första AIK matchen i årets Allsvenska och landskampen i fotboll mellan Sverige och Rumänien. Som mest har Inspira haft mer än 120 medarbetare i tjänst på arenan under en dag för att sköta städningen och garderobsservice för arenans besökare.

– Vi vet att uppdraget hos oss ställer stora krav på planering, bemanning och inte minst att hantera oväntade händelser. Vi är glada för att framöver fördjupa vårt samarbete med Inspira, med deras erfarenhet, vilja till att ständigt utveckla sina tjänster och deras högt ställda mål kring hållbarhetsarbete, vilket var en viktig del för oss, säger Marie Lindqvist VD på Stockholm Live.

UPPLEVELSE, HÅLLBARHET OCH SOCIALT ENGAGEMANG I FOKUS
Stockholm Live och Inspiras partnerskap omfattar arenorna Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena och Friends Arena. Totalt genomförs över 350 evenemang med mer än tre miljoner besökare varje år. Inspira sköter all lokalvård, miljöhantering, garderobsservice och flera andra arbetsplatstjänster. Samarbetet bygger på en gemensam målbild att skapa arenaupplevelser i världsklass genom hållbara och kvalitativa servicetjänster.
Parterna har även utvecklat ett framgångsrikt gemensamt socialt engagemang för att hjälpa sjuka barn och motverka mobbning i samhället. Detta görs genom att en krona per jacka som hängs in i garderoberna på arenorna går till stiftelserna Min Stora Dag och Friends.

För mer information kontakta:
Charlotte Klärre Hållbarhetschef, charlotte.klarre@inspira.se 08-505 53 723
Per Karlsson VD, per.karlsson@inspira.se 08-505 53 704

 

 


Om Inspira : Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi har ett komplett kunderbjudande inom arbetsplatsservice genom våra tjänsteområden facility management (FM), lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Läs mer om oss