Välj din ort

2018 vårt bästa år hittills – 2019 Ett nytt spännande år

Nyheter

Bild: Till vänster, Per Karlsson vd. Till höger, Joakim Markovits styrelseordförande & ägare.

2018 har varit inspiras bästa år hittills. Aldrig tidigare har företaget höjt upplevelsen för så många människor på sina arbetsplatser. Som ett resultat av detta slår Inspira omsättningsrekord för fjortonde året i rad, ökar resultatet med över 50 procent och växer inom alla tjänsteområden. Inspiras vd, Per Karlsson, och Inspiras ägare samt styrelseordförande, Joakim Markovits, svarar här på några frågor om det nya spännande året som precis har börjat.

Per, vilka förbättringar kommer ni att erbjuda Inspiras kunder under 2019?
– Det ligger i Inspiras DNA att ständigt förbättra och utveckla de lösningar som vi erbjuder våra kunder. Det handlar om allt ifrån löpande vardagsförbättringar för smartare utförande av tjänsterna och effektivare, miljövänligare arbetsmetoder, till att vi utvecklar våra uppdrag med fler arbetsplatstjänster. Vi har många positiva exempel där vi genom att samordna flera tjänsteområden har skapat mervärde och stärkt helhetsupplevelsen av kundens verksamhet.

Ser du någon trend hos era kunder?
– Utöver att samordna fler arbetsplatstjänster ser vi många kunder som väljer att arbeta aktivitetsbaserat. Vi har stor erfarenhet av att driva uppdrag för kunder som tar detta steg. Våra tjänster i rätt paketering har stor betydelse för arbetsplatsupplevelsen som helhet.

Joakim, vilka förbättringar kommer era medarbetare att se under 2019?
– Medarbetarnöjdheten är alltid högst prioriterat och vi arbetar ständigt med att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra medarbetare. Under 2019 kommer vi att rikta fokus mot att erbjuda bättre tjänster till våra lokalvårdare med högre anställningsgrader. Vi kommer även förbättra innehållet i arbetsledarrollen.
Arbetsledarna är helt avgörande för vår fortsatta framgång.

Finns det fler intressanta förbättringar som ska genomföras under året?
– Vi tar ett rejält grepp om vår digitala utveckling och ser över affärssystem samt hur vi kan stärka vårt kunderbjudande och vår interna kommunikation med smarta IT-lösningar. Dessutom ska vi bli ännu bättre på att involvera alla medarbetare i vårt metodiska förbättringsarbete. Många små förbättringar gör stor skillnad och 2019 blir verkligen ett mycket spännande år för Inspira.


Andra inlägg som du kanske gillar