Välj din ort

Företagens ansikte utåt

Medarbetaren

Inspira erbjuder ett brett urval av tjänsteområden inom arbetsplatsservice. Vi har besökt en kontorsfastighet där Inspira sköter reception och telefonväxel. Och lite till.

Det är bra för både besökare och anställda i huset att starta dagen eller ett möte med ett trevligt och positivt bemötande redan vid entrén, säger Malin Henningsson.

Receptionisten Malin Henningsson svarar glatt i telefonväxeln på kontorsfastigheten i Sollentuna. Det är ingen tillfällighet att hon låter väldigt trevlig.
– Kundens första intryck färgas av bemötandet i växeln och i receptionen, säger hon. Vi är företagens ansikte utåt och vi är alltid trevliga och korrekta, säger hon. Inspira tar hand om växel och reception på kontorsfastigheten. Adam Rosell är driftansvarig och han berättar att åtagandet sträcker sig till mycket mer. Bland annat sköter man vissa säkerhetstjänster.
– Förutom att gå säkerhetsronder varje kväll hanterar vi larm och porttelefoner, vi ser till att inget skalskydd är öppet och vi ger passerkort till alla anställda. Eftersom det bara finns en ingång så är vi första gaten och kan se till att ingen obehörig kommer in i huset, säger han. För att kunna bemöta alla situationer som kan tänkas uppstå, både i reception och växel, har man regelbundna möten där man tittar på rutiner och ser var man kan förbättra dem.
– Vi går igenom tänkbara scenarier och hur man ska hantera dem så att ingen står handfallen om de väl inträffar. Vi följer även upp tidigare händelser och drar i det fortsatta arbetet nytta av våra erfarenheter, berättar Adam. Inspira är inte enbart ansiktet utåt på kontorsfastigheten, utan uppmärksamheten riktas även inåt. Här finns 15 företag i olika branscher som alla har olika behov, berättar Malin.

Inspira är både rösten och ansiktet utåt för de 15 företag som hyr kontor här, säger Adam Rosell.

– Receptionen är husets hjärta och centralpunkt. Det är till oss man kommer om man vill ha någon tjänst utförd. Och vi säger aldrig nej, utan vi ordnar allt. Kan vi inte fixa det själva på plats ringer vi någon som gör det åt oss. Det är enkelt för kunden som bara behöver vända sig till oss så ser vi till att önskemålet uppfylls. Adam håller med:
– Vi utför en stor mängd tjänster här och måste hitta en balans för att alla ska bli nöjda, säger han. Företagen här är alla premiumföretag som väntar sig ett professionellt bemötande och toppklass-service. I Inspiras tjänster på kontorsfastigheten ingår så vitt skilda saker som att sköta kaffemaskiner, ordna med kemtvätt, boka konferenslokaler, administrera arbetsordrar, ordna så att trasig teknik repareras, göra dagliga underhålls-ronder, se till att passerkort och huvudnycklar återlämnas, sortera hyresgästernas post samt beställa kontorsmaterial.


Andra inlägg som du kanske gillar

MedarbetarenLäs mer
Tillsammans – Maris ledstjärnaHon är en erfaren ledare som drivs av att arbeta med människor i grupp och gillar att stå i händelsernas centrum. Men när det kommer till ledarstil föredrar Mari Tuveson en position mitt bland alla medarbetare, snarare än framför dem. – Vi rör oss tillsammans mot ny … Läs mer
MedarbetarenLäs mer
Inspiras affärsområdeschefer i heta stolenUnder 2018 har Inspira gjort en organisations­förändring som innebär att Inspira Öst och Väst ­ersätts av affärsområde 1, 2 och 3. Samtidigt ­ändras rollen operativ chef till ­affärsområdeschef. Här svarar de tre ­affärsområdescheferna på ­frågor om både ­arbete och fritid. Läs mer
MedarbetarenLäs mer
”Medarbetarna är vår största & viktigaste tillgång”Lotta Kemi är Inspiras nya regionchef för Östergötland, Närke och  Södermanland. Hon har arbetat som ledare och chef i servicebranschen i hela sitt liv – och brinner lite extra för att utveckla och motivera sina medarbetare.. Läs mer
MedarbetarenLäs mer
Anna håller gnistan vid livAnna Erlandsson är en av de medarbetare som har arbetat på Inspira ända sedan företaget bildades. Hon trivs fortfarande utmärkt på jobbet tack vare en flexibel arbetsgivare, ett personligt driv och en meningsfull fritid i skogen. Läs mer
MedarbetarenLäs mer
Kompetensutveckling – En bra investeringKompetensutveckling för anställda är en bra investering och avgörande för ett företags överlevnad. Det konstaterar Inspiras personalchefer Aira Tapper och Helene Strömbäck. Båda har lång erfarenhet av att vidareutbilda medarbetare. Läs mer
MedarbetarenLäs mer
Att attrahera och rekrytera rätt personerHallå där Lina Westerdahl. Ha en tydlig kravprofil och en spikad tidsplan. Men låt inte magkänslan ta över och undvik annonsfloskler. Det är några goda råd för att lyckas attrahera rätt personer till företaget. Läs mer