Välj din ort

Svanenmärkta städtjänster skapar trivsel på Com Hems huvudkontor

Kundcase

På Com Hems nya huvudkontor i centrala Stockholm har 720 av företagets medarbetare sin hemvist. Att lokalerna är rena och fräscha är inte bara viktigt för medarbetarnas hälsa, utan det bidrar även till ett positivt helhetsintryck hos externa besökare. ServiceCompagniet har sedan sommaren 2017 ett rikstäckande avtal med Com Hem avseende städtjänster. Inspira som är ett av delägarföretagen till ServiceCompagniet utför tjänsterna på det nya huvudkontoret.

Det var vid årsskiftet som Com Hems flyttlass gick tre våningar upp, till två sammanhängande våningar i det högresta tegelhuset på Fleminggatan 18 i Stockholm. Med betydligt mer ändamålsenliga lokaler för huvudkontorets 720 medarbetare, har man nu möjligheten att växa inför framtiden. Men flytten var inte helt okomplicerad.
– Vi behövde genomföra flytten utan att orsaka störningar i vare sig driften eller i våra medarbetares arbete. ServiceCompagniet och Inspira var oerhört behjälpliga med att planera flyttstädning och leverera densamma under helgen då vi genomförde flytten, berättar Misrak Balcha, strategisk inköpare på Com Hem. Syftet med flytten är att alla enheter ska kunna sitta fysiskt närmare varandra för att underlätta kommunikation och samarbete.

Eftersom våra medarbetare spenderar den mesta av sin arbetstid här är rena och fräscha lokaler viktigt för deras hälsa.

Medarbetarna på huvudkontoret arbetar i öppna kontorslandskap och en viktig del under flytten har varit att skapa en inspirerande miljö för dem.
– På huvudkontoret har vi samlat marknad och sälj, TeckOps, IS/IT, ekonomi, HR samt kommunikation och investor relations. Vi har prioriterat att dämpa ljudnivån och har inrett kontoret med heltäckningsmattor, ljudabsorberande bordsskärmar och växter, berättar Misrak Balcha. ServiceCompagniets uppdrag omfattar städtjänster till Com Hems samtliga kontor i landet, men det mest omfattande uppdraget är knutet till huvudkontoret. Där utför Inspira städningen av lokalerna samt bemannar en värdinnetjänst för rengöring och påfyllning av kaffe- och juicemaskiner i personalens pentrystationer. Inspiras städtjänst är Svanenmärkt och utförs med ultrarent vatten på alla ytor där det är möjligt. Det är ett miljövänligt arbetssätt som minimerar användandet av kemikalier.
– Att det är rent och snyggt skapar trivsel på kontoret och är dessutom oerhört viktigt utifrån perspektivet att vi ofta får externa besök, säger Misrak Balcha och fortsätter:
– Eftersom våra medarbetare spenderar den mesta av sin arbetstid här är rena och fräscha lokaler viktigt för deras hälsa. Städningen utförs med ultrarent vatten och det sätter vi stort värde på eftersom det gynnar miljön. Vi för en kontinuerlig dialog med ServiceCompagniet och Inspira samt arbetar proaktivt tillsammans för att ständigt utveckla vårt samarbete. Städtjänsterna levereras med hög kvalitet, nästan utan att märkas, säger hon.

Misrak Balcha, Strategisk inköpare Com Hem.

Andra inlägg som du kanske gillar

KundcaseLäs mer
Tre har skapat framtidens arbetsplatsSedan starten år 2000 har telekomföretaget Tre växt med en enorm hastighet och är idag pionjärer inom 3G- och 4G-teknik samt mobila tjänster. Under 2018 flyttade huvudkontoret in i en ny fastighet som har optimerats för företagets värderingar och framtida expansion. … Läs mer
KundcaseLäs mer
Välgörenhet lyfte garderobsuppdragetStockholm Live driver Nordens mest besökta  arenor och Inspira har under flera år ansvaret för lokalvården på Ericsson Globe, Hovet, Annexet och Tele2 Arena. Sedan 2018 har Inspira även tagit över garderobsuppdraget på arenorna, tack vare utvecklandet av en modern l … Läs mer
KundcaseLäs mer
Rehabilitering i världsklassDe utvecklar och driver medicinsk rehabilitering för personer med ryggmärgsskador, ortopediska skador, stroke, multipel skleros och allmän neurologi. Rehab Station Stockholm består av 300 medarbetare som tillsammans arbetar för att ge sina patienter rätt till ett bra liv. Läs mer
KundcaseLäs mer
DeLaval servar en miljon bönderSvenska DeLaval grundades 1883 och är idag en fullserviceleverantör till mjölkbönder och matproducenter världen över. Företagets huvud­kontor ligger i Tumba där även en av företagets fabriker och en testgård ligger. Inspira ansvarar för den ­komplexa städningen som … Läs mer
KundcaseLäs mer
Fokus på första intrycketMed 18 byggvaruhus i Sverige och 150 000 unika artiklar har BAUHAUS blivit en av branschens välkända giganter. Men visste du att rena och fräscha varuhus är en del av framgångskonceptet? Eftersom kundens första intryck sätts i främsta rummet, har städningen blivit e … Läs mer
KundcaseLäs mer
Sveriges största museianläggningNaturhistoriska riksmuseet i Stockholm är Sveriges största museianläggning som besöks av ett par tusen personer varje dag. Att ansvara för museets lokaler med sina unika samlingar är ett flerdimensionellt uppdrag som ställer högra krav på Inspira. Läs mer
KundcaseLäs mer
Två varv runt jorden – varje dygnDet kollektiva resandet i Östergötland ökar. Bara det senaste året har östgötarna gjort nästan 30 miljoner resor med Östgötatrafiken. Sedan några månader tillbaka är det Inspira som ansvarar för underhåll och tillsyn av Östgötatrafikens samtliga hållplatser. Läs mer
KundcaseLäs mer
Inspira gör rent hus i ett växande EskilstunaEskilstuna är inne i en stark expansionsfas. Förutom bostäder byggs det bland annat vårdinrättningar, skolor och förskolor. Det är ofta känsliga miljöer som måste vara professionellt och noggrant städade. Därför samarbetar Kommunfastigheter med Inspira som sedan öve … Läs mer