Välj din ort

Nyheter

Scandinavian XPO anlitar Inspira för att stärka helhetsupplevelsen i sin nya evenemangsarena

Scandinavian XPO anlitar Inspira för att stärka helhetsupplevelsen i sin nya evenemangsarena

I förra veckan blev det klart att Scandinavian XPO valt Inspira som sin partner avseende lokalvård och bemanningstjänster till den nya evenemangsarenan som ligger i Arlandastad. Uppdraget startar 1 januari 2021 och Inspira kommer utföra alla typer av lokalvårdstjänster samt bemanna med personal i arenans garderober och värdar vid evenemang. … Läs mer

Hållbarhet och innovation i fokus när ICA Flygfyren väljer Inspira

Hållbarhet och innovation i fokus när ICA Flygfyren väljer Inspira

  Inspira och ICA Flygfyren i Norrtälje har ett över tio år långt samarbete. Nu får Inspiras lokala team med Taru Holmberg i spetsen förnyat förtroende. Avgörande för det nya avtalet har varit nytänkande, hållbarhetsfokus och lokal närvaro. Inspira har med sitt starka team och ansvariga på plats utvecklat ett … Läs mer

Servicecompagniet blir helägt dotterföretag till Inspira

Servicecompagniet blir helägt dotterföretag till Inspira

Från första maj 2020 blir Servicecompagniet ett helägt dotterföretag till Inspira. Inspira äger sedan tidigare 50 procent av aktierna i Servicecompagniet och förvärvar nu resterande 50 procent från Sesab Service och Skaraborgs Städ. Parterna fortsätter att samverka och genom förvärvet skapas stora synergier och optimala förutsättningar för en fortsatt offensiv … Läs mer

Städare mot Corona

Städare mot Corona

Inspira bjuder in ledningen i alla städföretag och städverksamheter till samverkan. Vi kan hjälpas åt i praktiska frågor och genom att dela kunskap. Många städföretag har idag mycket hög efterfrågan på sina tjänster och samtidigt ökar frånvaron bland medarbetarna. Dessutom bedriver många aktörer städverksamheter inom exempelvis hotell och restaurang. Branscher … Läs mer

Med anledning av coronavirusets utveckling

Inspira följer händelseutvecklingen av coronaviruset och säkerställer professionell hantering av risken för smittspridningen bland kunder och medarbetare. Ett led i det arbetet är att aktivera beredskap av Inspiras krisgrupp samt löpande följa händelseutvecklingen för att vidta lämpliga åtgärder. Inspiras generella förhållningssätt är att följa myndigheternas aktuella riktlinjer och rekommendationer samt … Läs mer