Välj din ort
← Tillbaka

Scandinavian XPO anlitar Inspira för att stärka helhetsupplevelsen i sin nya evenemangsarena

I förra veckan blev det klart att Scandinavian XPO valt Inspira som sin partner avseende lokalvård och bemanningstjänster till den nya evenemangsarenan som ligger i Arlandastad. Uppdraget startar 1 januari 2021 och Inspira kommer utföra alla typer av lokalvårdstjänster samt bemanna med personal i arenans garderober och värdar vid evenemang.  Den nya mötesdestinationen Scandinavian XPO kommer att innehålla tre flexibla mässhallar, konferensytor, hotell samt olika faciliteter. Lokalerna är anpassade för 50-8 500 gäster och passar för alla slags evenemang, mässor, möten, galamiddagar, konserter och idrottsevenemang.

– Nu har Inspira klivit ombord på XPO-skutan och vi är så glada för det. Våra kunder ska känna sig trygga när de genomför event, mässor och konferenser hos oss och därför har vi valt starka och kompetenta partners. Inspira har lång erfarenhet av städtjänster och bemanning i stora komplicerade arenamiljöer vilket borgar för den typ av leverans vi behöver, säger Staffan Littmarck vd på Scandinavian XPO.

Inspira är ett av Sveriges största företag som erbjuder lokalvård, bemanning, värdskap och helhetslösningar inom facility management. Inspira grundades 1984 och sysselsätter idag cirka 1 400 medarbetare och arbetar med kunder som Stockholm Live, Artipelag och Naturhistoriska Riksmuseet bland många andra. Inspira är kvalitets- och miljöcertifierat och var först i världen med att erbjuda svanenmärkta städtjänster. Genom uppdraget stärker Inspira sin ledande position inom lokalvård och FM-tjänster i evenemangsmiljöer.

– Det är hedrande att Scandinavian XPO valt Inspira och spännande att vi är med redan innan arenan öppnas. Det ger oss möjlighet att forma en optimal lösning som bygger på våra erfarenheter och speglar Scandinavian XPO:s erbjudande till marknaden. Ledorden är flexibilitet, service och hållbarhet för att stärka helhetsupplevelsen för alla gäster som besöker den nya fantastiska evenemangsarenan, säger Per Karlsson vd på Inspira.

Från vänster: Claes Kollstedt, technical manager XPO – Finn Zettersten, regionchef Inspira – Per Karlsson, vd Inspira – Staffan Littmarck, vd XPO.

OM SCANDINAVIAN XPO
Scandinavian XPO är en internationell mötes- och eventarena med kapacitet för 50 till 8 500 personer. Perfekt för mässor, event, konferenser, möten och omsorgsfullt planerad för både besökare, utställare och arrangörer. Med fem minuter till Arlanda når besökarna arenan från alla Skandinaviens huvudstäder inom en timme – Nordens närmaste mötesplats.
Utvalda partners till Scandinavian XPO: Nordic Choice – Boende och konferens, Mässrestauranger – Mat och dryck, Workman Event – Eventbygg, Inspira – Lokalvård och bemanning, jobbet.se – Rekrytering. Läs mer på www.scandinavianxpo.com

VILL DU VETA MER OM DETTA?
Per Karlsson, vd Inspira – per.karlsson@inspira.se
Joakim Markovits, styrelseordförande Inspira – joakim.markovits@inspira.se
Staffan Littmarck, vd Scandinavia XPO – staffan.littmarck@scandinavianxpo.com
Kicki Kollstedt, kommunikation XPO – kicki.kollstedt@scandinavianxpo.com


Om Inspira : Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi har ett komplett kunderbjudande inom arbetsplatsservice genom våra tjänsteområden facility management (FM), lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Läs mer om oss